لبنیات

فواید

لبنیات

فواید

چگونه کاغذ بازیافتی بسازیم

درختان یک کالای بسیار گرانبها و کمیاب هستند، بنابراین بازیافت کاغذ راهی برای مراقبت از سیاره زمین است.


در خانه می توانیم کاغذهای مستعمل را به روشی ساده به کاغذ کاردستی تبدیل کنیم.


فیسبوک توییتر واتس آپ تلگرام


خوشبختانه، در حال حاضر افراد زیادی هستند که می دانند کاغذ را نمی توان هدر داد و در اکثر خانه ها و ادارات، کاغذ بازیافت می شود یا از کاغذ بازیافتی استفاده می شود. اما هنوز هم می‌توانیم یک قدم فراتر برویم و بازیافت را به چیزی a4 کاغذ سابلیمیشن خلاقانه تبدیل کنیم و کاغذهای مستعمل را به یک محصول دست‌ساز و هنری تبدیل کنیم. تکنیک انجام آن بسیار ساده است و نتیجه آن دیدنی است.


مواد لازم


برای ساخت ورق یا ورق کاغذ کاردستی به عناصر زیر نیاز داریم:



 

• کاغذهای استفاده شده. توصیه می شود فتوکپی، دستمال کاغذی، مقوای سفید یا رنگی، روزنامه، کارتن تخم مرغ یا مقوای راه راه باشد. از طرف دیگر، ما نمی توانیم از کاغذهای صمغی، پلاستیکی، فلزی یا ردیابی استفاده کنیم.

• یک مخلوط کن. این می تواند یک لیوان یا یک میکسر ساده تر، از نوع مینی پیمر باشد.

• روبان های چوبی. برای ساختن غربال به ما خدمت خواهند کرد. این باید ابعاد برگ هایی را داشته باشد که می خواهیم به دست آوریم. یک اندازه خوب می تواند کاغذ DIN A-4 (21 در 29.7 سانتی متر) باشد. در این صورت با در نظر گرفتن عرض 2 سانتی متری نوار، به چهار نوار 23 سانتی متری و چهار نوار 32 سانتی متری نیاز خواهیم داشت. یکی دیگر از گزینه‌های ساده‌تر، به‌جای ساخت صفحه نمایش با نوار، گرفتن دو قاب عکس و برداشتن ورقه‌های شیشه است.

• توری استیل ضد زنگ سایز 30. باید کمی بزرگتر از داخل قاب باشد. می توانید آن را در یک فروشگاه سخت افزار خوب تهیه کنید.

• ژنده پوش. از ورق های پنبه ای می توان برای برش قطعات به اندازه ورق های کاغذ آینده استفاده کرد. از پارچه هایی هم می توان استفاده کرد که قدرت جذب بیشتری دارند.کلیک کنید

• یک پرس. می توان از پشته های کتاب، دفترچه تلفن یا سایر اشیاء سنگین نیز استفاده کرد.

• مواد برای تزئین. آنها می توانند برگ های خشک، گلبرگ ها، آب سبزیجات یا تمپرا برای رنگ کردن کاغذ باشند.

• سمپاش با آب.

• یک صافی.

• یک حوضه.

• ظرف عریض و عمیق.

• یک آهن.


طرز تهیه الک


الک از یک قاب و یک قاب پیشخوان تشکیل شده است که با لت های چوبی ساخته شده است.


اولین کاری که باید انجام دهیم این است که با استفاده از میخ یا منگنه، توری استیل ضد زنگ شماره 30 را به فریم ثابت کنیم. این مش وظیفه جمع آوری خمیر را بر عهده خواهد داشت.

قاب مقابل همان قاب است اما بدون شبکه. روی قاب، در سمتی که مش ثابت شده است، قرار می گیرد. عملکرد آن این است که هنگام خارج کردن پالپ از آب، آن را در خود نگه دارد.

لازم نیست این دو قطعه را به هم وصل کنید، فقط با دستانتان آن ها را در کنار هم نگه دارید تا زمانی که پالپ را جدا می کنیم.[pagebreak]


بدست آوردن پالپ


کاغذ مورد نظر را برای بازیافت انتخاب می کنیم و آن را به قطعات کوچک برش می دهیم. برای جذب بهتر مایع، خرد کردن آن با دست راحت است. هر قطعه باید حداکثر 2 یا 3 سانتی متر در هر طرف داشته باشد.

کاغذ بریده شده را از حداقل سه ساعت تا یک شب کامل داخل لگن با آب گرم فراوان قرار می دهیم. هر چه زمان بیشتر بگذرد، به دست آوردن یک خمیر ریز آسان تر خواهد بود.

در مرحله بعد، مقدار کمی از کاغذ خیس خورده را برداشته و داخل ظرف مخلوط کن با آب کافی قرار می دهیم تا دستگاه به خوبی کار کند.

کاغذ را آنقدر خرد کنید که هیچ تکه یا توده ای دیده نشود.

تفاله را با یک صافی ریز جمع می کنیم تا یک فنجان پر شود.

این تفاله را در ظرف پلاستیکی عمیق و پهن با حدود پنج لیتر آب قرار می دهیم.

تفاله را با دست تکان می دهیم تا معلق بماند. اگر بخواهیم عناصر تزیینی را وارد کنیم، در این مرحله این کار را انجام خواهیم داد. می‌توانیم برگ‌های خشک، گلبرگ‌ها، ساقه‌ها و سایر موادی که می‌توانند بافت یا ظاهری اصلی به کاغذ بدهند اضافه کنیم. انتخاب این عناصر به خلاقیت هر یک و نتیجه ای که می خواهیم به دست آوریم بستگی دارد.

اگر پالپ سفید است و بخواهیم به آن رنگ بدهیم، می‌توانیم از آب سبزیجات مختلف مانند چغندر یا هویج استفاده کنیم. همچنین می توانیم آن را با تمپرا یا رنگ های طبیعی رنگ آمیزی کنیم.


ورق سازی


الک را به صورت عمودی وارد لگن می کنیم تا به ته آن برسد. در مرحله بعد آن را در حالت افقی قرار می دهیم و به آرامی آن را خارج می کنیم. داخل قالب یک ورقه با خمیر تشکیل می شود. توصیه می شود از توزیع یکنواخت پالپ اطمینان حاصل کنید.

اجازه دهید آب حداقل ده ثانیه تخلیه شود.

قاب پیشخوان را از الک خارج می کنیم و پارچه ای – قبلاً با سمپاش کمی مرطوب کرده ایم – روی کاغذ می گذاریم.

آن را برمی گردانیم و سمت پالپ را روی پارچه یا پارچه ای قرار می دهیم. با یک اسفنج می توانیم از صافی عبور دهیم تا تا حد امکان آب خارج شود.

الک را بلند می کنیم و با پارچه دیگری روی برگ را می پوشانیم. در این زمان می توانیم یک غلتک شیرینی پزی را بدون فشار زیاد رد کنیم تا ورق صاف شود و آب بیشتری گرفته شود.

او

ما به درست کردن برگ ها ادامه می دهیم تا زمانی که پالپ آن تمام شود.

روی ورقه‌هایی که بین پارچه‌ها چیده شده‌اند، دسته‌ای از کتاب‌ها یا مقداری جسم سنگین قرار می‌دهیم (اگر پرس داشته باشیم، می‌توانیم از آن استفاده کنیم).

بعد از سه یا چهار ساعت برگ ها را جدا می کنیم و کنار هم هر کدام را روی پارچه می گذاریم تا 24 ساعت به خشک شدن ادامه دهند. همچنین می توانیم آن ها را طوری آویزان کنیم که انگار لباس هستند.

وقتی آب از دست می رود، برگ ها می توانند پیچ ​​بخورند. برای صاف کردن آنها، دوباره کتاب ها را در بالا قرار می دهیم. همچنین می توانیم خشک کردن و صاف کردن را با اتو گرم تمام کنیم.


کمی تاریخچه


طبق سنت، اولین کسی که در سال 105 کاغذ درست کرد، کای لون (یا تسای لون)، خواجه ای در دربار هان شرقی امپراتور چینی هدی (یا هو تی) بود که احتمالاً از قالبی از نوارها استفاده می کرد. از بامبو برای حدود 500 سال، این اختراع ارزشمند محدود به چین بود. در سال 610 در ژاپن و در حدود 750 در آسیای مرکزی معرفی شد.


تقریباً در سال 800 در مصر و بعدها اعراب آن را در اروپا معرفی کردند. ظاهراً اولین کارخانه در سال 1150 در اسپانیا تأسیس شد.


در اروپا تا سال 1840 که چوب درختان شروع به تبدیل شدن به خمیر کاغذ شد، پارچه‌های کهنه به‌عنوان ماده خام کاغذ برای هفت قرن استفاده می‌شد.

بیشتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.