لبنیات

فواید

لبنیات

فواید

چگونه تیشرت لانگ خود را تولید کنیم؟

ساختن لباس های خود به شما کنترل کاملی بر ظاهر و تناسب لباسی که می پوشید می دهد. اگر یک تی شرت مورد علاقه دارید که شروع به پوشیدن نازک کرده است، می توانید از آن به عنوان الگوی پیراهن دیگری درست شبیه آن استفاده کنید. برای ساخت تی شرت های خود به چرخ خیاطی نیاز دارید، اما پولی که در خرید لباس صرفه جویی می کنید، هزینه دستگاه شما را می پردازد. خیاطی نیاز به زمان و حوصله دارد، بنابراین به تمرین ادامه دهید تا در کمترین زمان لباس های خود را بسازید.


به جای آن به دنبال طراحی یا چاپ تیشرت خود هستید؟ در اینجا به راهنمای گام به گام این فرآیند بروید.



وسایلت را جمع کن ساختن الگوی خود به لوازم خاصی نیاز دارد که بیشتر آنها را می توانید به صورت آنلاین یا در فروشگاه صنایع دستی محلی خود پیدا کنید. اگر قصد دارید لباس های زیادی بسازید، روی تخته برش الگوهای مقوایی سرمایه گذاری کنید. می‌توانید از هر تکه مقوای بزرگی استفاده کنید، اما تخته‌های برش الگو دارای خطوط شبکه‌ای هستند تا اندازه‌گیری را آسان‌تر کنند. خط کش های اکریلیک که به عنوان خط کش های لحافی نیز شناخته می شوند، مخصوصا برای برش پارچه ساخته می شوند. شما می توانید رول کاغذ ردیابی بخرید یا می توانید از کاغذ جدول معاینه پزشکی استفاده کنید.[1]

پین های مستقیم

یک مداد

تخته برش الگوی مقوایی یا تکه مقوای بزرگ

خط کش اکریلیک

ردیابی مقاله

یک نوار اندازه گیری

قیچی

یک تی شرت

مرحله 2 کاغذ خود را بچینید

کاغذت را بگذار به خودتان فضای زیادی برای کار بدهید و مقوای خود را باز کنید. یک تکه کاغذ ردیابی را که کمی بزرگتر از تی شرتی است که اندازه می گیرید ببرید و روی مقوا بگذارید.

مرحله 3 تی شرت خود را به تخته سنجاق کنید

تیشرت خود را به تخته سنجاق کنید. تی شرت خود را به صورت عمودی از وسط تا کنید، به طوری که نیمه جلوی تی شرت به سمت بیرون باشد. تی شرت تا شده را روی کاغذ بگذارید و صاف کنید.

از پین های مستقیم خود برای شروع سنجاق کردن خطوط درز استفاده کنید. پین ها را به صورت عمودی نگه دارید و آنها را به داخل مقوا فشار دهید. برای اندازه گیری دقیق تر، از پین های بیشتری در امتداد خطوط درز منحنی استفاده کنید.


مرحله 4 پین ها را از تی شرت بردارید

سنجاق ها را از روی تی شرت بردارید. بعد از اینکه تمام دور پیراهن را سنجاق کردید، سنجاق ها را بردارید و پیراهن را از روی کاغذ بردارید. باید بتوانید سوراخ هایی را که ایجاد کرده اید ببینید.


مرحله 5 الگوی خود را دنبال کنید

الگوی خود را دنبال کنید سوراخ ها را با مداد خود علامت بزنید تا راحت تر دیده شوند. از خط کش خود برای شروع به اتصال نقطه ها استفاده کنید تا زمانی که تمام نیمه تی شرت را مشخص کنید.

بعد از اینکه کل پیراهن را ردیابی کردید، به عقب برگردید و گوشه های یقه و سوراخ بازو را گرد کنید.

وقتی ردیابی الگوی خود را تمام کردید، آن را برچسب بزنید. نوع لباس اصلی، سایز و تکه الگوی آن را درج کنید. در این مورد، جلوی پیراهن را اندازه گرفتید. به یاد داشته باشید که خط چین الگوی خود را علامت بزنید. یک یادداشت بردارید تا یکی را روی چین برش دهید.

فرآیند سنجاق کردن پشت پیراهن را تکرار کنید. تی شرت را از وسط تا کنید، اما این بار مطمئن شوید که پشت پیراهن به سمت بیرون باشد. آن را روی کاغذ ردیابی بگذارید و درزها را سنجاق کنید.

به یاد داشته باشید که خط چین را علامت بزنید و این تکه از الگو را به عنوان پشت پیراهن علامت بزنید.

یقه، سوراخ های بازو و خط پاچه پشت پیراهن ممکن است کمی متفاوت از جلو باشد. سعی کنید به دقت پین کنید تا اندازه گیری های خوبی داشته باشید.


مرحله 7 آستین ها را سنجاق کنید. 7

آستین ها را سنجاق کنید. سنجاق زدن آستین ها با سنجاق زدن جلو و پشت پیراهن کمی متفاوت است. آستین را روی کاغذ صاف کنید و درزها را سنجاق کنید. آستین را تا حد امکان صاف نگه دارید.

همان روند ردیابی را که با جلو و پشت پیراهن انجام دادید دنبال کنید. هنگامی که روی تکه آستین برچسب می زنید، یادداشت کنید که باید دو تا بر روی تا بزنید.

مرحله 8 یک الگوی بند گردن بسازید

یک الگوی گردنبند درست کنید. پیراهن خود را به سمت بیرون بچرخانید و شانه ها را مطابقت دهید. چهار گوشه گردنبند را سنجاق کنید. تعدادی سنجاق نیز در مرکز گردن بند قرار دهید.

از خط کش خود استفاده کنید تا بند گردن را به شکل مستطیل در آورید. بند گردن از وسط تا شده است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که عرض الگوی خود را دو برابر کنید. حدود یک اینچ از طول الگو کم کنید تا کشش یک بند گردن را محاسبه کنید. بر روی قطعه الگو برچسب بزنید و یک یادداشت برش بزنید.

گام 9 به قطعات الگوی خود مقدار درز اضافه کنید. 9

جای درز را به قطعات الگوی خود اضافه کنید. از خط کش خود استفاده کنید و از قطعات الگوی خود به عقب برگردید و حدود 1/2 اینچ جای درز اضافه کنید.

سجاف های روی آستین و پایین پیراهن را اندازه کنید و آن مقدار را به الگوی مربوطه اضافه کنید.

مرحله 10 الگوی خود را برش دهید

الگوی خود را برش دهید هر قسمت را در اطراف لبه بیرونی برش دهید. مقداری فضا بگذارید تا در امتداد خطوط درز برش نزنید. شما باید در مجموع چهار تکه داشته باشید: یک آستین، یکی جلو، یکی پشت و یک یقه بند.

مطمئن شوید که هر قطعه به درستی برچسب گذاری شده است. شما می توانید الگوی خود را در یک پوشه یا یک پاکت بزرگ ذخیره کنید.

پارچه خود را آماده کنید. بهتر است قبل از شروع دوخت پارچه خود را بشویید. برخی از پارچه ها هنگام شستن جمع می شوند و در نتیجه تناسب ضعیفی دارند. شستن از قبل از این امر جلوگیری می کند.[2]

به این فکر کنید که می خواهید تیشرت خود را از چه نوع پارچه ای بسازید. پارچه ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. پارچه های کشباف و پارچه های بافته شده وجود دارد. بیشتر پیراهن ها از پارچه کشباف استفاده می کنند که نرم تر از پارچه های بافته شده است.[3]

پارچه‌های بافتنی راحت‌تر از پارچه‌های بافته کشیده می‌شوند و کار با آن‌ها را کمی سخت‌تر می‌کند. با این حال، کشش اضافه شده بافتنی باعث می شود که لباس تنفس بیشتری داشته باشید.

پارچه خود را بعد از شستن و خشک کردن فشار دهید. شما می خواهید قبل از شروع کار با پارچه تا حد امکان صاف باشد.[4] اگر نگران هستید که اتو پارچه شما را خراب کند، یک پرس آزمایشی روی یک ضایعات کوچک انجام دهید.[5]

پارچه خود را بچینید به خودتان فضای زیادی برای کار بدهید. سعی کنید به جای روی زمین، پشت میز کار کنید.[6] شما به یک سطح سخت نیاز دارید تا مطمئن شوید که پارچه را تا جایی که می توانید صاف کنید. برش روی یک سطح نرم نیز می تواند باعث برش های نادرست شود.

پارچه را از وسط تا کنید، مطمئن شوید که قسمت‌های آن کنار هم باشند. سلوژها لبه های بافته شده پارچه هستند.[7]

پارچه شما یک "سمت راست" و یک "ضلع اشتباه" خواهد داشت. سمت راست جلوی پارچه است. تشخیص سمت راست پارچه در صورتی که روی آن نقش داشته باشد، آسان تر خواهد بود. هنگامی که پارچه خود را تا می کنید، سمت راست را رو به روی یکدیگر قرار دهید.[8]

هنگامی که پارچه را دراز می‌کنید تا حد امکان صاف نگه دارید.[9]

مرحله 3 الگوی خود را روی پارچه بچینید

الگوی خود را روی پارچه بچینید. تکه های الگوی خود را بردارید و طبق دستور برش روی پارچه بچینید. برخی از قطعات الگو می‌گویند "یکی از روی تاشو برش دهید" یا "دو تا را روی تا بزنید". این قطعات را در امتداد چین پارچه خود خط بزنید.[10]

مرحله 4 قطعات الگوی خود را به پارچه سنجاق کنید

قطعات الگوی خود را به پارچه سنجاق کنید. قبل از برش، از سنجاق های مستقیم استفاده کنید تا قطعات الگوی خود را به پارچه خود سنجاق کنید. ابتدا گوشه های الگوی خود را سنجاق کنید و سپس در امتداد لبه ها سنجاق بزنید.

اگر ترجیح می دهید، می توانید پارچه را وزن کرده و سپس از گچ برای کشیدن طرح روی پارچه خود استفاده کنید.

مرحله 5 پارچه خود را برش دهید

پارچه خود را ببرید پارچه را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر پارچه را برش دهید. برای برش وقت بگذارید از حرکات بلند استفاده کنید و قیچی را در زاویه 90 درجه نسبت به سطح برش خود نگه دارید.

قسمت

3

دوخت پیراهن شما

PDF دانلود

دانلود مقاله

مرحله 1 شانه ها را بدوزید.1

شانه ها را بدوزید. تکه های جلو و پشت پیراهن خود را در یک خط قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که طرفین سمت راست رو به روی یکدیگر هستند و آنها را در شانه ها به هم بچسبانید.

با استفاده از یک کوک مستقیم روی چرخ خیاطی شانه ها را به هم بدوزید. پس از اتمام دوخت قطعات به هم، درزها را اتو کنید.

مرحله 2 گردنبند خود را بسازید.2

بند گردنت را درست کن تکه پارچه ای را که برای گردن بند خود بریده اید بردارید و دو انتهای کوتاه آن را با یک کوک مستقیم به هم بدوزید. بند گردن شما اکنون باید یک حلقه باشد.[11]

تکه گردن بند را از وسط با دو طرف اشتباه به هم تا کنید. لبه ها را سنجاق کرده و با یک کوک زیگزاگ باریک به هم بدوزید.

3

بند گردن را به پیراهن سنجاق کنید. پیراهن خود را بردارید و آن را باز بگذارید. شانه ها را صاف کرده و یقه را به خط گردن سمت راست پارچه سنجاق کنید.

بند گردن را ابتدا در شانه ها و سپس وسط و پشت سنجاق کنید. هنگامی که بند گردن را در این چهار نقطه سنجاق کردید، یک سنجاق دیگر بین هر نقطه قرار دهید.

ممکن است مجبور شوید بند گردن را بکشید تا در خط گردن قرار گیرد. این اشکالی ندارد. شما می خواهید بند گردن کوچکتر از خط گردن باشد تا تناسب راحتی داشته باشید.

مرحله 4 بند گردن را بدوزید.4

بند گردن را بدوزید. از دوخت مستقیم کششی یا دوخت زیگ زاگ استفاده کنید. شما بخیه ای می خواهید که با پارچه کشیده شود.[12]

هر بار یک قسمت بدوزید و پارچه یقه بند را در حین حرکت بکشید. همانطور که یک قسمت را تمام می کنید، سنجاق ها را بردارید و مطمئن شوید که پارچه پیراهن زیر یقه بند چین دار نیست.

پس از اتمام دوخت گردنبند، با اتو روی آن بروید تا درزها را فشار دهید.

مرحله 5 آستین ها را بدوزید

آستین ها را بدوزید. پیراهن را صاف دراز بکشید و وسط منحنی آستین را به وسط سوراخ بازو سنجاق کنید. سمت راست پارچه را کنار هم نگه دارید.

آستین را در امتداد هر طرف سوراخ بازو سنجاق کنید. برای دوخت آستین روی پیراهن از دوخت مستقیم استفاده کنید. این روند را با آستین دیگر تکرار کنید.

هنگامی که هر دو آستین را به پیراهن خود وصل کردید، درزها را اتو کنید.

مرحله 6 درزهای کناری را بدوزید.6

درزهای کناری را بدوزید. سمت راست پارچه را کنار هم نگه دارید و در کناره های پیراهن سنجاق بزنید. ابتدا کناره‌های آستین را سنجاق کنید و تا خط پاچه پایین بیایید.

برای دوخت کناره های پیراهن از یک کوک مستقیم استفاده کنید. از انتهای آستین شروع کنید و به سمت پایین پیراهن حرکت کنید.

بین ۱/۲ تا ۱ اینچ پارچه را زیر لبه پایین پیراهن تا کنید. این پارچه را اتو کنید و از دوخت مستقیم یا زیگزاگ برای دوخت سجاف خود استفاده کنید. پس از پایان دوخت، سجاف را یک بار دیگر فشار دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد