لبنیات

فواید

لبنیات

فواید

چگونه یک لباس مجلسی تولید کنیم؟

لباس‌های مجلسی معمولاً لباس‌هایی بلند و روان با کمر مخروطی هستند، اما می‌توانند در سبک‌های مختلفی باشند. می توانید لباس مجلسی دو تکه با تاپ و دامن مجزا، لباس مجلسی بدون بند و لباس مجلسی آستین بلند پیدا کنید. تیشرت طرح انیمه لباس مجلسی می تواند گران باشد، بنابراین می توانید طراحی و ساخت لباس مجلسی خود را در نظر بگیرید. با مهارت‌ها و ابزارهای اولیه خیاطی، می‌توانید لباس مجلسی خود را با هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید آن بسازید.



 

قسمت

1

طراحی لباس مجلسی

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 1

1

پارچه درجه یک را انتخاب کنید. رنگ‌های نئون، طرح‌های حیوانی و دیگر طرح‌های پر سر و صدا برای لباس‌های مجلسی، که معمولاً در مراسم رسمی مجلل پوشیده می‌شوند، ایده‌آل نیستند. درعوض، رنگ‌ها، چاپ‌ها و بافت‌هایی را انتخاب کنید که ملایم‌تر هستند. برخی از رنگ ها، چاپ ها و بافت هایی که ممکن است برای پارچه لباس مجلسی خود در نظر بگیرید عبارتند از:[1]

رنگ های تیره مانند آبی، مشکی، آلویی و سبز.

پاستیل هایی مانند صورتی کم رنگ، آبی بچه و سبز نعنایی.

چاپ های کم رنگ، مانند گل، کلم برواد، و سایر جزئیات گرافیکی ضعیف.

پارچه‌های بافت‌دار مانند توری، سوئیسی نقطه‌دار و توری.

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 2

2

به دنبال الگوهای لباس بلند باشید. لباس‌های مجلسی معمولاً قد بلندی دارند، بنابراین طرح لباسی را انتخاب کنید که تا انتها به زمین برسد. اگر نمی‌خواهید لباس‌تان تا انتها به زمین برسد، طرحی را انتخاب کنید که حداقل به اندازه‌ای بلند باشد که مچ پاهای شما را بپوشاند.[2]

حتما کفش هایی را که می پوشید نیز در نظر بگیرید. اگر کفش‌های پاشنه‌دار می‌پوشید، ممکن است بخواهید کمی آن‌ها را به رخ بکشید و یک لباس بلند برای این کار بهترین کار را انجام می‌دهد.

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 3

3

از طرح های آشکار دوری کنید. نشان دادن بیش از حد دکل، پشت یا پاهایتان می تواند لباس مجلسی شما را از درجه یک به چرندی تبدیل کند. در حالی که لباس خود را می پوشید، نشان دادن مقدار کمی پوست اشکالی ندارد، اما مطمئن شوید که زیاده روی نکنید.[3]

به عنوان مثال، شما ممکن است لباسی را انتخاب کنید که بازوهای شما، مقدار کمی برش، قسمتی از پشت شما را نشان دهد یا پاهای خود را با یک چاک محافظه کارانه نمایان کند.

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 4

4

در نظر بگیرید که همسرتان چه خواهد پوشید. اگر لباس مجلسی خود را در مراسمی می پوشید که برای احترام به شریک زندگی تان است، مانند توپ دریایی، پس مطمئن شوید که در طراحی لباس خود، همسرتان را در نظر بگیرید. برخی از سوالاتی که ممکن است در نظر بگیرید عبارتند از:[4]

چه نوع لباس مجلسی مکمل یونیفرم او خواهد بود؟

چه رنگ هایی را روی شما دوست دارد؟

او ممکن است از دیدن شما در چه نوع طراحی لذت ببرد؟


قسمت

2

جمع آوری مواد برای لباس مجلسی شما

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 5

1

الگویی را انتخاب کنید که با مجموعه مهارت شما مطابقت داشته باشد. الگوهای دوخت بسیار زیبایی برای ساخت لباس مجلسی وجود دارد. کمی وقت بگذارید و از فروشگاه صنایع دستی محلی خود دیدن کنید و کاتالوگ های الگو را بررسی کنید. استایل هایی را در نظر بگیرید که بیشتر با تیپ بدنی شما مطابقت دارند تا به شما کمک کنند انتخاب های خود را محدود کنید. سپس، الگوی متناسب با استایل خود را برای لباس مجلسی خریداری کنید.

استفاده از الگوهای خیاطی به درجات مختلفی از مهارت نیاز دارد. با توجه به الگوها، سطح تخصص خود را در خیاطی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک فاضلاب مبتدی هستید، پس به الگوهایی که با عنوان "مبتدی" یا "آسان" برچسب زده شده اند، پایبند باشید. [6]

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 6

2

اندازه گیری های خود را انجام دهید هنگام استفاده از یک الگو، مهم است که از اندازه‌گیری برای تعیین سایز لباس مجلسی خود استفاده کنید تا اینکه به اندازه‌ای که معمولاً می‌پوشید تکیه کنید. دور سینه، کمر طبیعی و پهن ترین قسمت باسن خود را اندازه بگیرید.[7] سپس، نمودار روی الگوی خود را بررسی کنید تا مشخص کنید برای ساخت لباس مجلسی به چه اندازه ای نیاز دارید.[8]

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 7

3

پارچه خود را بخرید لباس مجلسی شما احتمالاً به مقدار زیادی پارچه نیاز خواهد داشت زیرا اکثر لباس های مجلسی دارای دامن های بلند و روان هستند. بسته الگوی خود را بررسی کنید تا مشخص کنید چه مقدار پارچه برای خرید نیاز دارید. بسته به مدل لباس مجلسی شما، ممکن است به پارچه بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشید. مقدار پارچه مورد نیاز باید در پشت بسته الگو مشخص شود.

هنگامی که روی یک پروژه خیاطی کار می کنید، همیشه بهتر است بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید پارچه بخرید. در نظر بگیرید که الگوهای پیشنهادی پارچه را به نزدیکترین مقدار کامل گرد کنید. به عنوان مثال، اگر الگوی 2 ¾ یارد از یک نوع پارچه خاص را توصیه می کند، ممکن است بخواهید تا 3 یارد را گرد کنید.

هنگام انتخاب پارچه، توصیه های الگوی خود را برای نوع پارچه در نظر بگیرید.[9] به عنوان مثال، اگر الگوی استفاده از پارچه های سبک مانند ساتن یا کرپ را توصیه می کند، پس به این نوع پارچه ها بچسبید. پوشاندن پارچه های سنگین تر ممکن است بر نحوه آویزان شدن و حرکت لباس تأثیر بگذارد.

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 8

4

عقاید خود را بخرید نشانه های الگو را برای آنچه که برای اجرای طرح نیاز دارید بررسی کنید. همراه با پارچه، الگوی شما ممکن است نیاز به خرید رابط، زیپ، قلاب و چشم بسته، روبان یا مفاهیم دیگر داشته باشد. لیستی از همه چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید و قبل از خرید این موارد را بخریدشما شروع به کار روی لباس مجلسی خود می کنید.

قسمت

3

دوخت لباس مجلسی

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 9

1

قطعات الگو را همانطور که نشان داده شده برش دهید. وقتی همه مواد خود را با هم جمع کردید، همه ورق های الگو را از بسته بندی خارج کنید. یکی را روی میز یا سطح کار تمیز و صاف دیگری قرار دهید و همانطور که نشان داده شده است شروع به برش دادن لبه های قطعات کنید. باید خطوطی را روی بسته خود ببینید که نشان می دهد برای هر اندازه کجا باید برش دهید. خطوط مشخص شده برای اندازه خود را برش دهید.

با دقت برش بزنید و مطمئن شوید که الگو را کوچکتر از آنچه نشان داده شده برش ندهید. باید هدفتان برش درست روی خطوط یا درست خارج از خطوط باشد.

حتی ممکن است برجسته کردن خطوط اندازه الگوی مورد نیاز برای شما مفید باشد.[10]

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 10

2

پارچه خود را تا کنید و تکه های الگو را همانطور که نشان داده شده روی آن سنجاق کنید. شما باید پارچه خود را پهن کنید و سپس آن را از وسط تا کنید. از دستورالعمل های الگوی خود به عنوان راهنما برای سنجاق قطعات الگوی خود به پارچه استفاده کنید. هر الگوی کمی متفاوت خواهد بود، بنابراین مهم است که دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

اگر در مورد معنای هر یک از نمادها مطمئن نیستید، دستورالعمل های الگو را برای واژه نامه بررسی کنید.[11]

اگر احساس می کنید گم شده اید، ممکن است لازم باشد ابتدا یاد بگیرید که چگونه یک الگو را بخوانید. حتی ممکن است قبل از اینکه بخواهید لباس مجلسی بسازید، چند درس خیاطی برای بهبود مهارت های خیاطی خود در نظر بگیرید.

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 11

3

پارچه را در امتداد لبه های الگو برش دهید. پس از پایان سنجاق تکه های الگوی خود به پارچه لباس مجلسی خود، می توانید برش را در اطراف لبه های الگوی خود شروع کنید. دقت کنید که در امتداد لبه‌های تکه‌های الگو برش دهید نه بیرون یا داخل آن‌ها.[12]

داخل خطوط را نبرید زیرا ممکن است لباس مجلسی شما خیلی کوچک شود.

تصویر با عنوان ساخت لباس مجلسی مرحله 12

4

دستورالعمل های الگو را برای دوخت پارچه ها به هم دنبال کنید. هر الگوی متفاوت است، بنابراین مهم است که دستورالعمل های الگوی لباس مجلسی را که انتخاب کرده اید دنبال کنید.[13] آهسته کار کنید تا مرتکب اشتباه نشوید.[14] احتمالاً باید تکه های پارچه یکسانی را به هم سنجاق کنید و سپس در امتداد لبه ها همانطور که در الگو مشخص است بدوزید تا لباس خود را جمع کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=VGNEJrCn8NE