لبنیات

فواید

لبنیات

فواید

منسوجات

آیا می دانستید که هر فرد به طور متوسط ​​سالانه 37 کیلوگرم منسوجات را دور می اندازد و 95 درصد از این لباس ها قابل استفاده مجدد یا بازیافت هستند؟ در سطح جهان، ضایعات منسوجات به دلیل افزایش مصرف و تولید پوشاک به طورچاپ تی شرت چشمگیری افزایش یافته است.

Textiles Tuesday آگاهی را در مورد عواقب زیست محیطی مصرف لباس و منسوجات افزایش می دهد و اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه می توانید عمر لباس خود را افزایش دهید ارائه می دهد.

حقایق و آمار

اقتصاد دایره ای برای منسوجات مزایای زیادی دارد: زیست محیطی (استفاده از منابع کمتر، کاهش ضایعات). اقتصادی (کاهش هزینه بازیافت با افزایش تقاضا برای صرفه جویی در طول زنجیره ارزش) جفت یا تبدیل شده است. و اجتماعی (دستمزد معیشت در شرکتهای تولیدی).
در حال حاضر سیستم تولید منسوجات به صورت خطی عمل می‌کند: عمدتاً منابع تجدیدناپذیر برای تولید لباس‌هایی استخراج می‌شوند که اغلب فقط برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از آن مواد عمدتاً به محل دفن زباله فرستاده می‌شوند یا سوزانده می‌شوند.
اقتصاد دایره ای برای منسوجات به گونه ای طراحی شده است که ترمیم کننده و احیا کننده باشد: لباس ها، منسوجات و الیاف در طول استفاده در بالاترین ارزش خود نگهداری می شوند و پس از استفاده به حالت اقتصادی بازمی گردند تا از تبدیل شدن به زباله جلوگیری شود.
افزایش تولید منسوجات را می توان به افزایش مد سریع، با چرخش سریعتر سبک های جدید، افزایش تعداد مجموعه های ارائه شده در سال، و قیمت های پایین تر نسبت داد.
کانادایی ها به طور متوسط ​​سالانه 70 لباس جدید خریداری می کنند
طراحی و تولید لباس‌های با کیفیت بالاتر و دسترسی به آن‌ها از طریق مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای، درک لباس را از یک بار مصرف بودن به بادوام شدن تغییر می‌دهد.
صنایع نساجی، پوشاک و کفش از لحاظ تاریخی نیروی پیشرو صنعتی شدن در سراسر جهان بوده است. برندهای تجاری با تجربه و تخصص خود در زمینه تولید، بازاریابی و فروش در بهترین موقعیت برای پیگیری و قرار دادن مدل های کسب و کار دایره ای به عنوان گزینه های جذاب و مد روز قرار دارند.
افزایش میانگین تعداد دفعات پوشیدن لباس ها مستقیم ترین اهرم برای جذب ارزش و طراحی ضایعات و آلودگی در سیستم نساجی است.بیشتر بخوانید
اگر تقاضا برای مواد بازیافتی را از طریق تعهدات روشن برای استفاده بیشتر از ورودی بازیافتی افزایش دهیم، می‌توانیم جذب بازیافت لباس را تسریع کنیم.
پلاستیک و منسوجات دست به دست هم می دهند: هر بار که ما مواد مصنوعی مانند پلی استر و نایلون را تولید می کنیم، الیاف پلاستیکی ریز شکسته می شوند و تا 40 درصد از این میکروالیاف به پلاستیک های اقیانوسی تبدیل می شوند. تنها با شستن چیزهایی که واقعاً باید شسته شوند، می‌توانیم میزان میکروالیاف ورودی به آبراهه‌ها را کاهش دهیم و مواد ماندگاری بیشتری خواهند داشت.
در سراسر جهان، استفاده از لباس - میانگین تعداد دفعاتی که یک لباس قبل از استفاده از آن استفاده نمی شود - در مقایسه با 15 سال قبل 36 درصد کاهش یافته است.
در 15 سال گذشته، تولید پوشاک به دلیل رشد جمعیت طبقه متوسط ​​در سراسر جهان و افزایش فروش سرانه تقریباً دو برابر شده است.
کمتر از 1 درصد از مواد مورد استفاده برای تولید لباس بازیافت می‌شود و به لباس‌های جدید تبدیل می‌شود که برابر با بیش از 100 میلیارد دلار موادی است که هر سال برای دفع از بین می‌رود.
صنعت نساجی عمدتاً به منابع تجدید ناپذیر متکی است - در مجموع 98 میلیون تن در سال - از جمله نفت برای تولید الیاف مصنوعی، کود برای رشد پنبه، و مواد شیمیایی برای تولید، رنگرزی و تکمیل الیاف و منسوجات.
تخمین زده می شود که بیش از نیمی از فست مد تولید شده در کمتر از یک سال دور ریخته می شود.
پس از استفاده از لباس، تقریباً تمام ارزش موادی که از آن ساخته شده اند از بین می رود
از مجموع فیبر ورودی مورد استفاده برای پوشاک، 87 درصد دفن یا سوزانده می شود که نشان دهنده فرصت از دست رفته بیش از 100 میلیارد دلار در سال است.
به اندازه 73 درصد موادی که وارد سیستم لباس می شود پس از استفاده نهایی از لباس از بین می رود، 10 درصد در طول تولید پوشاک از بین می رود (مثلاً به عنوان برش) 60 و 2 درصد از لباس هایی که تولید می شوند به محل دفن زباله یا سوزاندن فرستاده می شوند، اما هرگز ساخته نمی شوند. آن را به بازار عرضه کند.
به طور کلی، در هر ثانیه یک کامیون زباله از منسوجات دفن یا سوزانده می شود.
تخمین زده می شود که سالانه 10.5 میلیون تن لباس و منسوجات در آمریکای شمالی برای دفع از بین می رود.
15 درصد از تمام لباس‌های ناخواسته جمع‌آوری می‌شوند در حالی که اکثریت قریب به اتفاق، 85 درصد، به محل‌های دفن زباله ختم می‌شوند.
هر سال، مردم بیش از 80 میلیارد لباس جدید مصرف می کنند که صنعت پوشاک را به یکی از بزرگترین آلاینده های جهان تبدیل می کند.
برای ساخت یک تی شرت جدید، 2600 لیتر آب نیاز است.
به طور متوسط، ما فقط 50 درصد از لباس هایمان را می پوشیم - بقیه بدون استفاده در کمدهایمان می نشینند.
لینک سایت منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.