لبنیات

فواید

لبنیات

فواید

این کاغذ است، اما نه آنطور که ما می دانیم!

با افزایش هزینه خمیر چوب، و جنگل زدایی به طور منظم در دستور کار زیست محیطی، اینجا تعدادی از کشورها به دنبال مواد اولیه و روش های دیگر برای تولید محصولات کاغذی سازگار با محیط زیست هستند.


تعدادی از شرکت ها در سراسر جهان وجود دارند که به دنبال این هستند و رویکردی خلاقانه در مورد مواد مورد استفاده در تولید کاغذ اتخاذ می کنند.


در اینجا برخی از برچسب های متداول وجود دارد که دفعه بعد که برای خرید لوازم التحریر می روید باید مراقب آنها باشید:


ضایعات پس از مصرف

این شاید رایج ترین جایگزین برای کاغذ بکر باشد. این نوع کاغذ از درصد بالایی از ضایعات پس از مصرف - آن دسته از اقلام کاغذی که در سطل بازیافت انداخته ایم - ساخته می شود. خرید لوازم التحریر ساخته شده از ضایعات پس از مصرف، با کاهش تعداد درختان استفاده شده، تعدادی از جعبه های محیطی را نشان می دهد، کاغذ را از محل دفن زباله دور نگه می دارد و همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند!


کناف

این گیاه مشابه گیاه پنبه است و 15 تا 25 درصد انرژی کمتری نسبت به کاج برای تهیه خمیر مصرف می کند.


بامبو

این چمن با رشد سریع 4 تا 5 برابر فیبر گونه های درختان تجاری با رشد سریع تولید می کند و به طور فزاینده ای برای کاغذ و محصولات پوشاک محبوبیت پیدا می کند.


کشاورزی پالپ

این منبع جایگزین از ضایعات کشاورزی به همراه ضایعات پس از مصرف برای تولید کاغذ استفاده می کند.


پنبه

پنبه ارگانیک که در چندین رنگ از جمله سبز، قهوه ای و سفید رشد می کند، جایگزین محبوب دیگری است.


محصولات کاغذی سازگار با محیط زیست - واقعاً کاغذ، بدون درخت؟

طیف گسترده ای از "الیاف" جایگزین وجود دارد که می تواند به عنوان جایگزینی برای کاغذ خمیر چوب عمل کند. منابع کاغذ بدون درخت عبارتند از:[1]


بقایای کشاورزی – به عنوان مثال، باگاس نیشکر، پوسته و کاه.

محصولات فیبر و گیاهان وحشی - مانند بامبو، کناف، کنف، جوت و کتان.

منسوجات و ضایعات بند ناف

منابع غیر فیبر نیز وجود دارد، مانند:


کربنات کلسیم توسط یک رزین پلی اتیلن با چگالی بالا و غیر سمی متصل شده است.

 


یک نگاه نزدیکتر

کاغذ پنبه ای

کاغذ پنبه ای که با استفاده از آسترهای پنبه ای یا پنبه از پارچه استفاده شده به عنوان ماده اولیه ساخته شده است، به عنوان جایگزینی برای کاغذ چوبی برای چاپ اسناد استفاده می شود. کاغذ پنبه ای از نظر استحکام و دوام در مقایسه با خمیر چوب برتر است.


با توجه به دوام آن، و شناخته شده است که صدها سال بدون محو شدن، تغییر رنگ یا زوال قابل ملاحظه دوام می آورد، اغلب برای نسخه های آرشیوی پایان نامه ها یا پایان نامه ها، اسناد قانونی و غیره استفاده می شود.


جالب اینجاست که در تعدادی از کشورها از آن برای اسکناس استفاده می شود.


 




کاغذ از نیشکر

باگاس بقایایی است که پس از خرد شدن نیشکر در کارخانه های شکر برای استخراج آب میوه باقی می ماند. حاوی حدود 45 درصد سلولز، 28 درصد پنتوزان، 20 درصد لیگنین، 5 درصد قند و 2 درصد مواد معدنی است و محتوای سلولز بالای آن باعث می شود که به عنوان یک ماده خام فیبری در صنعت کاغذ قابل استفاده باشد.


اخیراً متخصصان کاغذ توافق کرده اند که باگاس پس از فرآیند اپی زنی مناسب، ماده اولیه ایده آلی برای تولید انواع کاغذ، کاغذ روزنامه و غیره است.


استفاده از باگاس در کاغذسازی بسیار زیاد است. خواص فیزیکی خمیر به این معنی است که برای کاغذهای چاپ عمومی و همچنین محصولات دستمال کاغذی مناسب است. به طور گسترده برای تولید جعبه و روزنامه استفاده می شود و همچنین برای ساخت تخته هایی مانند تخته خرده چوب استفاده می شود. اغلب به عنوان یک جایگزین خوب برای تخته سه لا در نظر گرفته می شود.


 


تبدیل گندم به کاغذ

بیشتر کارخانه هایی که کاغذ را از گندم و سایر محصولات زائد کشاورزی تولید می کنند در هند، چین و سایر کشورهای نیمکره شرقی قرار دارند.


کناف نیز در جنوب شرقی ایالات متحده، صرفاً برای خمیر آن کشت می شود و توسط بسیاری از تامین کنندگان کاغذ در ایالات متحده تبلیغ می شود.


 


سنگ کاغذ قیچی!

کاغذ سنگی با استفاده از کربنات کلسیم، متصل به پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) تولید می شود. برای لوازم التحریر، جزوات، پوسترها، کتاب ها، مجلات، کیف، بسته بندی و بسیاری از مصارف دیگر استفاده می شود.


سنگ در حالی که زیست تخریب پذیر نیست، تجزیه پذیر و کمپوست پذیر است. همچنین می توان آن را دوباره به کاغذ معدنی غنی بازیافت کرد.


با توجه به اینکه بار ساکن را جمع نمی کند، بدون اسید با PH خنثی است، دانه بندی ندارد، در برابر آب، گریس و حشرات مقاوم است. کاغذ سنگ یک محصول تخصصی کاغذ است.


کاغذ PG در تهیه و ارائه کاغذ مورد نیاز شما با سهولت و راحتی، در هر کجای دنیا که هستید، تخصص دارد.

https://www.auntannie.com/Papermaking/RecycledScraps/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.