لبنیات

فواید

لبنیات

فواید

راهنمای شما برای بهترین - و بدترین - پارچه برای رنگ هودی

پیراهن رنگرزی کراوات یک پروژه سرگرم کننده تابستانی است چاپ روی هودی که هرگز از مد نمی افتد. با ترکیب رنگ های بی شماری که می توانید انتخاب کنید، می توانید صدها پیراهن بسازید و هیچ کدام را کاملا شبیه به هم نداشته باشید. و این تنها بخشی از سرگرمی است! چه برای خود پیراهن بسازید و چه آن ها را برای فروش یا هدیه طراحی می کنید، ساختن پیراهن های رنگ شده راهی سرگرم کننده و بی دغدغه برای ابراز خلاقیت و درخشان کردن کمد لباس خود یا شخص دیگری است.


با این حال، قبل از خرید تی شرت های عمده فروشی و رنگ پارچه، مهم است که تغییراتی را که در نتیجه رنگرزی کراوات در انواع مختلف پارچه رخ می دهد، درک کنید. الیاف مختلف طبیعی و مصنوعی واکنش های متفاوتی به فرآیند رنگرزی کراوات نشان می دهند و برخی از آنها بهتر از بقیه برای این کار مناسب هستند. درک این تفاوت ها کلید انتخاب بهترین پارچه ها برای رنگ کراوات است.


فرقی نمی‌کند بخواهید طرح‌های پر جنب و جوشی بسازید که سرها را به هرجایی که می‌روید بچرخانید، الگوهای ظریف پاستلی یا چیزی در این بین، پیراهنی که استفاده می‌کنید به اندازه رنگ مهم است. در این راهنمای بهترین – و بدترین – پارچه‌ها برای رنگ کراوات، همه چیزهایی را که باید در مورد انتخاب پیراهن برای پروژه بعدی خود بدانید، پیدا خواهید کرد.


با این حال، به یاد داشته باشید که این راهنما تا حدودی ذهنی است. پارچه های "بهترین" و "بدترین" ممکن است بسته به آنچه می سازید و نوع طرحی که می خواهید ایجاد کنید متفاوت باشد. به عنوان مثال، پارچه ای که برای مبتدیان عالی است، ممکن است بهترین انتخاب برای هنرمند ماهری نباشد که به دنبال ایجاد طرح های پر جنب و جوش و با جزئیات است. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید شروع کنیم!


پارچه های طبیعی

وقتی نوبت به ایجاد درخشان ترین و پر جنب و جوش ترین ترکیب رنگ کراوات می رسد، پارچه های طبیعی – مانند پنبه – راه حلی هستند. با این حال، برخی از گزینه‌ها بهتر از سایرین کار می‌کنند، و حتی تعداد کمی هستنداینجا  که اصلاً خوب کار نمی‌کنند. هر نوع پارچه نتایج متفاوتی را به همراه دارد. اگر نمی‌خواهید زمان خود را تلف کنید و روی لباس‌هایی رنگ کنید که انتظارات شما را برآورده نمی‌کنند، مهم است که این موارد را در نظر بگیرید.


پارچه جرسی پنبه ای


لباس پنبه ای

ژرسه پنبه ای پارچه ای است که بیشتر در پیراهن های رنگی کراوات استفاده می شود و دلیل خوبی هم دارد. تا کردن، دسته کردن یا چرخاندن آن آسان است و کار با آن را راحت می کند. به رنگ نیز به خوبی پاسخ می دهد و رنگ را به خوبی حفظ می کند. رنگ به سرعت جذب می شود. با شستشوی مناسب، پیراهن های پنبه ای رنگ شده برای سال ها سرزنده باقی می مانند.


نحوه شستن پیراهن های رنگی کراوات برای ماندگاری آنها را بیاموزید


مسلین پنبه ای

خراطین پنبه ای به طور گسترده برای ساخت پیراهن های نهایی استفاده نمی شود. با این حال، به دلیل مقرون به صرفه بودن، اغلب برای تولید لباس های نمونه استفاده می شود. گاهی اوقات از آن برای ساخت چیزهایی مانند ملیله های رنگ شده و آویزهای دیواری نیز استفاده می شود.


مانند ژاکت پنبه ای، موسلین پنبه ای رنگ را به خوبی نگه می دارد. همچنین جزئیات زیادی را در خود جای می دهد که هنگام کار بر روی الگوها و طرح های پیچیده مفید است.


مخلوط پنبه/کنف

پیراهن های ساخته شده از ترکیب پنبه و کنف برای رنگرزی کراوات به خوبی عمل می کنند. پارچه نرم است و رنگ را به خوبی نگه می دارد. البته توجه به این نکته مهم است که این نوع پارچه دارای هدر است که بر ظاهر نهایی تأثیر می گذارد. اگر ظاهر خالدار را دوست ندارید، این پارچه آن چیزی نیست که بخواهید برای پروژه های رنگ کراوات خود استفاده کنید.


جین

از آنجا که از پنبه ساخته شده است، جین به خوبی برای رنگ کراوات کار می کند. اگر به دنبال رفتن به این مسیر هستید، مطمئن شوید که جین واقعی می‌خرید. بسیاری از تولید کنندگان شلوار جین و کت جین از موادی غیر از جین واقعی استفاده می کنند، پس مراقب باشید. جین واقعی 100 درصد پنبه است.


جین ساخته شده از پنبه


چند گزینه مختلف برای رنگ آمیزی جین کراوات وجود دارد. اگر شلوار جین تیره را سفارشی می کنید، سفید کننده گزینه مناسب تری نسبت به رنگ های رنگی است. اگر می خواهید ظاهری رنگارنگ ایجاد کنید، جین سفید یا رنگ روشن انتخاب بهتری است.


از آنجایی که مثلاً از تی شرت سفت تر است، جین ممکن است بهترین گزینه برای طراحی های دقیق نباشد. تا کردن و ایمن کردن آن می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین برای طرح های ساده بهترین کار را دارد.


ریون

ریون که به عنوان ویسکوز نیز شناخته می شود، فیبر سلولزی طبیعی است که از خمیر چوب ساخته شده است. اگرچه ساخته دست بشر است، اما به دلیل محتوای سلولز آن به عنوان یک فیبر طبیعی طبقه بندی می شود. احساس و رنگ آمیزی بسیار شبیه به پنبه دارد و آن را به گزینه ای عالی برای ساخت پیراهن های رنگ شده کراوات تبدیل می کند.


هر رنگی که روی پنبه کار می کند روی ابریشم مصنوعی کار می کند. با این حال، آنها تمایل دارند روی ریون بسیار پر جنب و جوش تر به نظر برسند. اگر می‌خواهید رنگ‌های روشن‌تر یا پاستلی را انتخاب کنید، این مهم است که به خاطر داشته باشید. علاوه بر این، ریون در هنگام خیس شدن به راحتی آسیب می بیند. هرگز نباید با پارچه های سنگین تر شسته شود و برای شستن دست مناسب است. هنگام پیچاندن و گره زدن لباس های ساخته شده از این ماده باید بسیار مراقب باشید تا آسیبی نبیند.


بامبو

بامبو شبیه ابریشم مصنوعی است. در واقع، بیشتر لباس‌ها و پارچه‌های بامبو نوعی ریون هستند که از خمیر بامبو به جای خمیر چوب ساخته می‌شوند. پارچه بامبو بسیار کمی از چرخاندن الیاف گیاه بامبو ساخته می شود.


در هر صورت، بامبو را می توان با همان روشی که برای رنگ کردن ریون استفاده می کنید، رنگ آمیزی کرد. انتظار جذب رنگ و شادابی عالی را داشته باشید. بامبو کمی بادوام تر از ریون است، بنابراین در هنگام خیس شدن کمتر در معرض آسیب قرار می گیرد

لینک سایت منبع 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.