لبنیات

فواید

لبنیات

فواید

راهنمای فرش چاپی

فرش چاپی انعطاف پذیری بی نظیری در طراحی و آزادی خلاقانه ارائه می دهد. فرش سابلیمیشن طرح ها را می توان طوری ساخت که از کاشی به کاشی کاملاً مطابقت داشته باشند، و اندازه آنها بسیار متفاوت است - از الگوهای نیم اینچی با وضوح بالا تا الگوهایی به بزرگی پلان کف شما.


فناوری جدید، بیش از 40 سال پیش، فرش چاپی را برای اولین بار در دسترس قرار داد. از آن زمان، دهه‌ها اصلاح، بهبود و توسعه فنی، امکانات طراحی را با فرش چاپی افزایش داده است - اما با وجود آن، هنوز افسانه‌ها و باورهای غلط زیادی در مورد فرش چاپی وجود دارد.


ما همه چیزهایی را که باید در مورد فرش چاپی بدانید جمع آوری کرده ایم تا این افسانه ها را از بین ببریم و امکانات خلاقانه ای را که فرش چاپی ارائه می دهد به اشتراک بگذاریم.


فرش چاپی چیست؟

چندین فرآیند متداول برای افزودن رنگ و نقش به فرش تجاری وجود دارد:


رنگرزی نخ - این فرآیند رنگ آمیزی نخ سفید است که هر الیاف قبل از اینکه روی فرش قرار گیرد یک رنگ می شود. رنگرزی نخ به طور معمول یک رنگ به هر الیاف اضافه می کند، اما فرآیندی به نام رنگرزی فضایی می تواند برای افزودن چندین رنگ به طول الیاف استفاده شود. هنگامی که این نخ ها در یک ماده پشتی قرار می گیرند، "نوارهای" افقی با رنگ های مختلف ایجاد می شود.

نایلون رنگ‌شده محلول - نایلون رنگ‌شده با محلول (SDN) فرآیندی است که نخ را هنگام اکسترود کردن رنگ می‌کند و الیاف را همانطور که ساخته می‌شود رنگ می‌کند. فرش ایجاد شده به این روش می تواند در برابر محلول های سفید کننده با غلظت 10% مقاومت کند - خاصیتی که سایر فرآیندها فقط با استفاده از یک درمان موضعی می توانند به آن دست پیدا کنند.

رنگرزی مداوم - رنگرزی مداوم یک فرآیند "پس از رنگرزی" است، به این معنی که رنگ پس از ساخته شدن الیاف فرش اعمال می شود. پارچه از یک «آبشار» رنگ عبور می کند و با استفاده از چند اپلیکاتور و رنگ های مختلف، می توان طیف وسیعی از رنگ ها و سایه های مختلف فرش را ایجاد کرد.

تزریق رنگ دیجیتال - این نام فنی برای فرش چاپی است. از همان رنگ‌ها و فرآیندهای تثبیت رنگرزی نخ استفاده می‌کند، اما بر خلاف رنگرزی نخ، رنگ پس از ساخت پارچه تزریق می‌شود و رنگ مستقیماً به الیاف فرش نفوذ می‌کند. اینجا کلیک کنید این امکان ایجاد الگوهای بسیار دقیق و با کیفیت بالا و درجه بندی رنگ ها را در مکان های بسیار خاص روی پارچه ایجاد می کند.

Milliken بیش از 40 سال است که از فرآیند تزریق رنگ دیجیتال برای ایجاد فرش چاپی استفاده می کند. از زمان آغاز به کار، فناوری و فرآیندها توسعه یافته و اصلاح شده اند، و این فرآیند رنگرزی اختصاصی، نهایت انعطاف و آزادی طراحی را ارائه می دهد، بدون اینکه دوام یا کیفیت به خطر بیفتد.


در حالی که فرآیند تزریق رنگ دیجیتال اغلب به عنوان "چاپ" نامیده می شود، این توصیف چیزی اشتباه است. رنگ به جای چاپ روی کاشی‌های فرش، از نظر شیمیایی به الیاف فرش چسبانده می‌شود، به این معنی که محصول نهایی بادوام و ماندگار است و همچنین زیبایی دارد.


3 افسانه فرش چاپی

به دلیل ابهام در توضیح «چاپ» و عدم درک در مورد قابلیت‌های فنی فرآیند، هنوز تصورات غلط زیادی در مورد کاشی‌های فرش چاپی وجود دارد. بیایید به سه افسانه رایج در مورد فرش چاپی بپردازیم:

1) فرش چاپی نسبت به سایر انواع فرش از دوام کمتری برخوردار است.

یکی از رایج‌ترین نگرانی‌ها در مورد کاشی‌های فرش چاپی مربوط به پیاده‌روی است: این ایده که با گذشت زمان، ترافیک پیاده‌روی طرح‌های چاپی شما را از بین می‌برد. با این حال، از آنجایی که رنگ از نظر شیمیایی به الیاف فرش متصل می‌شود، طرح‌های چاپ شده می‌توانند سطوح بالایی از ترافیک پا را بدون خطر پیاده‌روی تحمل کنند. در واقع، تقریباً تمام کاشی‌های فرش چاپی Milliken رتبه TARR را برای حفظ ظاهر دریافت کرده‌اند.


حتی می‌توانید فرش‌هایی را پیدا کنید که با استفاده از فناوری تزریق رنگ دیجیتال در فرودگاه‌های سراسر جهان نصب شده‌اند - نه دقیقاً در مناطق کم تردد!




2) فرش چاپی بافت ندارد

بیست تا سی سال پیش، کاشی‌های فرش چاپی از نظر بصری بسیار صاف و با بافت یا عمق کمی بودند. با این حال، به لطف پیشرفت در فرآیندها و کیفیت فناوری چاپ، ظاهر کاشی های فرش چاپی نیز بهبود یافته است.


3) فرش چاپی در اثر تمیز کردن محصولات آسیب می بیند

درست مانند این تصور غلط که فرش چاپ شده مستعد کنده شدن است، همچنین به اشتباه تصور می شود که توسط محصولات تمیز کننده رایج آسیب می بیند. این از این واقعیت ناشی می‌شود که نایلون رنگ‌شده با محلول (SDN) ذاتاً در برابر سفیدکننده‌ها (تا غلظت 10 درصد) مقاوم است - خاصیتی که بین فرش چاپی یا در واقع هر نوع فرش دیگر، صرف نظر از فرآیند رنگ‌آمیزی مشترک نیست.


با این حال، شایان ذکر است که تمیز کردن با سفید کننده به همه انواع فرش آسیب می رساند - حتی نایلون رنگ شده با محلول. سفید کننده به الیاف فرش آسیب می زند، اما با SDN زمان بیشتری طول می کشد تا متوجه آسیب آن شوید زیرا رنگ رنگ خود را حفظ می کند، در حالی که با روش های رنگرزی دیگر سفید کننده باعث محو شدن رنگ می شود و آسیب را آشکارتر می کند.


خوشبختانه، خارج از محیط های مراقبت های بهداشتی، سفید کننده دیگر جزء رایج در محصولات تمیز کننده نیست. بنابراین اگر از سفید کننده در محصولات تمیز کننده خود استفاده نمی کنید، لازم نیست نگران آسیب دیدن کاشی های فرش چاپی خود باشید. از طرف دیگر، اگر سفیدکننده نگران کننده باشد، درمان‌های موضعی وجود دارد که می‌توان روی فرش چاپی استفاده کرد تا همان سطح مقاومت سفیدکننده (تا غلظت 10 درصد) را با SDN فراهم کند - که باعث می‌شود عدم مقاومت درک شده در برابر سفیدکننده‌ها به یک مشکل کامل تبدیل شود.


5 مزایای فرش چاپی

1) تداوم طراحی بهبود یافته

با نگهداری مناسب، فرش تجاری می تواند تا 20 سال دوام بیاورد. با این حال، در آن زمان احتمالاً مجبور خواهید بود بخش‌ها یا کاشی‌هایی را که به‌طور خاص فرسوده یا آسیب دیده‌اند، تعویض کنید.


اگر کاشی‌ها را تعویض می‌کنید، بسیار مهم است که بتوانید رنگ و الگوی دقیقی مطابقت داشته باشید، در غیر این صورت بخش جدید برجسته‌تر خواهد شد و حتی بیشتر از قسمت آسیب‌دیده‌ای که تعویض کرده‌اید قابل‌توجه خواهد بود. با فرش چاپی، بازسازی رنگ ها و نقش ها، حتی چندین سال پس از خرید اصلی، آسان است. با این حال، برای سایر فناوری‌های رنگ‌سازی، این موضوع کمتر قطعی است: تامین‌کنندگان ممکن است محدوده محصولات و رنگ‌های رنگ را کاهش دهند، زیرا روند تغییر بر محبوبیت تأثیر می‌گذارد.


این یک مشکل خاص در مورد محصولات SDN است: تولید کننده ملزم به مدیریت و نگهداری بانک های نخ گسترده است که در طول زمان تغییر خواهند کرد. همانطور که آنها تغییر می کنند، نمی توان همان گزینه های رنگی را که زمانی ارائه می شد حفظ کرد. با این حال، با استفاده از DDI، رنگ‌های نامحدودی برای انتخاب دارید، و از آنجایی که این یک فرآیند پس از رنگ‌آمیزی است، نیازی نیست که همان بانک‌های پیچیده نخ حفظ شوند، زیرا می‌توان رنگ و طرح را روی هر کاشی فرش اعمال کرد.




2) زمان های سرب پایین تر و حداقل های سفارش

تزریق رنگ دیجیتال طرح های فرش را بر روی منسوجات خالی ایجاد می کند. تولیدکنندگان نیازی به نگهداری موجودی رنگ ها و طرح های مختلف ندارند. در عوض، هنگام سفارش، الگوها و طرح‌های انتخابی شما می‌توانند به سرعت و کارآمد ایجاد شوند.


در مقایسه، فرش‌هایی که از نایلون رنگ‌شده با محلول استفاده می‌کنند، تولیدکننده را ملزم می‌کنند تا موجودی طرح‌های محبوب را به‌منظور برآورده کردن زمان‌های کوتاه مدت، نگه دارد. اگر رنگ یا الگوی غیر استاندارد را ترجیح می‌دهید، ممکن است زمان تولید طولانی‌تری را تجربه کنید زیرا سازنده به دنبال خرید نخ مورد نیاز است و سفارش شما را در جریان کار تولیدی خود قرار می‌دهد.


3) طراحی بی نظیر و قابلیت های الگو

با استفاده از جدیدترین فناوری چاپ، تزریق رنگ دیجیتال ایجاد طرح‌های در مقیاس بزرگ را در چندین کاشی فرش ممکن می‌سازد. ترکیب رنگ های دیجیتالی کنترل شده با ثبت دقیق به این معنی است که می توانید الگوهای برجسته و جلوه های بصری ایجاد کنید. هر کاشی می تواند تکرار شود، از کاشی به کاشی دیگر مطابقت داشته باشد، یا حتی کاملا منحصر به فرد باشد.

4) تنوع رنگ و بافت

تنها الگوسازی نیست که فرش چاپی در آن برتری دارد - تنوع رنگ های موجود با سایر روش های رنگرزی فرش بی رقیب است. تزریق رنگ دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد که طیف وسیعی از رنگ‌ها و درجه‌بندی‌های رنگی را روی فرش انتخابی شما چاپ کنید.


بنابراین اگر می‌خواهید فرشی در رنگ‌های شرکتتان باشد، یا به‌طور کامل پالت انتخابی شما را تکمیل کند، فرش چاپی این فرصت را به شما می‌دهد که انتخاب‌های طراحی خود را شخصی‌سازی کنید، به لطف قابلیت‌های تکنولوژیکی که نمی‌توان آن را با انواع دیگر فرش‌ها تکرار کرد.


5) آزادی طراحی بی نظیر

به طور خلاصه، به لطف فرآیند تزریق رنگ دیجیتال اختصاصی Milliken، فرش چاپی آزادی طراحی بی نظیری را ارائه می دهد و انعطاف پذیری را با طول عمر ترکیب می کند. شما می‌توانید رنگ‌ها، الگوها و حتی طرح‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای ایجاد کنید که به سادگی نمی‌توان آن‌ها را با دیگر فرآیندهای رنگ‌آمیزی فرش یا انواع دیگر کفپوش‌ها تکرار کرد.




در فرش چاپی چه چیزی را باید جستجو کرد

هنگامی که به دنبال فرش چاپی تجاری هستید، به راحتی می توان فرض کرد که همه فرش ها یکسان ساخته شده اند، با اختلاف کمی از یک تولید کننده به تولید کننده دیگر. با این حال، همه تولید کنندگان توانایی های فنی یکسانی ندارند یا از الیاف فرش با کیفیت بالا و پشت کاشی استفاده نمی کنند. در اینجا دو نشانه حکایت از کاشی های فرش چاپی با کیفیت بالا آورده شده است:


1) پشت بالشتک سلول باز

با کاشی های فرش، انتخاب پشتیبان مهم ترین تصمیمی است که می توانید برای اطمینان از دوام و طول عمر بگیرید. سه نوع متداول پشتی کاشی فرش وجود دارد:


جلد سخت

پشتی بالشتک سلول بسته

پشتی بالشتک سلولی باز.

با کاشی‌های فرش سخت، الیاف مستقیماً تأثیر ترافیک پا را جذب می‌کنند، که به الیاف آسیب می‌زند و ظاهر فرش شما را خراب می‌کند. پشتی بالشتک به جذب بخشی از تاثیر ترافیک پا کمک می کند و سایش الیاف را کاهش می دهد.


با این حال، بالشتک سلول بسته به مرور زمان فشرده می شود و در نهایت خراب می شود تا زمانی که دیگر نتواند فشار پا را جذب کند. پشتی بالشتک سلول باز بهترین محافظت طولانی مدت را برای فرش شما ارائه می دهد. بالشتک سلول باز به جای اینکه در طول زمان خراب شود، پس از فشرده سازی مجددا باد می شود و از الیاف فرش به طور موثرتر و طولانی تر از بالشتک سلول بسته محافظت می کند.


2) فرآیند انفوزیون رنگ دیجیتال

این فرآیند رنگ چاپ پیشرو در جهان، فناوری اختصاصی Milliken است. قابلیت‌های طراحی پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند که نمی‌توان آن را با سایر فرآیندها یا فناوری‌های رنگ‌آمیزی فرش مطابقت داد. اگر می خواهید به طور کامل از فرصت های طراحی و انعطاف پذیری ارائه شده توسط فرش چاپی استفاده کنید، باید به دنبال فرشی باشید که با استفاده از فرآیند تزریق رنگ دیجیتال تولید شده است.


از فرش چاپی بیشترین استفاده را ببرید

فرآیندهای مختلف رنگرزی فرش را به عنوان ابزار طراحی متفاوت در نظر بگیرید تا به مطابقت فرش تجاری شما با الزامات عملی و زیبایی شناختی سازمان شما کمک کند. فرآیندهای مختلفی را می توان برای دستیابی به ظاهرهای مختلف مورد استفاده قرار داد و برای پروژه های مختلف مناسب است. اما با وجود بسیاری از افسانه‌ها، درک حقیقت در مورد فرش چاپی بسیار مهم است، به طوری که ابزار طراحی را که می‌تواند بهترین خلاقیت و انعطاف‌پذیری را ارائه دهد، بر اساس تصورات غلطی که 40 سال منسوخ شده‌اند، نادیده نگیرید. .

لینک مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.